یزدفردا "در پی حضور مسئول سازمان ملی جوانان استان یزد در صحن شورای اسلامی شهریزد ؛ اعضای شورای اسلامی شهر به اتفاق شهرداریزد با دعوت قبلی با دست اندركارن سازمان ملی جوانان دیدار نمودند.
در این دیدار رئیس سازمان ملی جوانان استان یزد گزارشی از عملكرد بخشهای آن سازمان را ارائه نمود.
در ادامه  شریفی مسئول واحد مطالعاتی و تحقیقات سازمان ملی جوانان استان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سند فرابخشی سازمان ملی جوانان تهیه شده با حداقل هزینه تصریح كرد: حدود 37 درصد جمعیت استان یزد جوان هستند (بین 15 تا 29 سال ) كه جمعیت حدود 360 هزار نفر می باشد در صورتی كه جمعیت جوانان كشور حدود 24 میلیون نفر است .
وی نرخ بیكاری جوانان استان یزد را حدود 9/8 درصد عنوان نمود و افزود : برای هركدام از امور مسكن، اشتغال ، ازدواج و غیره سند تهیه شده است.
شریفی از مشكلات و نقاط ضعف موارد فوق را مشخص نبودن شاخص ها و نقص آمار ذكر نمود و اعتیاد و بی هویتی را از جمله تهدیدهایی دانست كه می توان برای جوانان نام برد.
سپس اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار موارد توجه به لزوم خوداتكائی، خودجوشی و خودباوری جوانان همچنان كه جوان قدیم یزدی در زمینه های كشاورزی و غیره موفق بوده اند و حتی با مهاجرت به جیرفت و غیره كسب موفقیت می كردند، مسائل تئوری تنها كافی نیست بلكه بزرگانی چون حافظ ، سعدی ، مولوی و از متاخرین آقای مطهری و علامه طباطبائی و غیره به تحصیل علم تا آخر عمر اكتفا نكرده و پس از رسیدن به مرحله ای با ریاضت و تهذیب نفس به خود جوشی می رسیدند و خود را پیدا می كردند و به تولید علم و معرفت می رسیدند ،داشتن چند مدرك دكترا بدون خودجوشی و تحول درونی كافی نیست را جهت پیش بینی در برنامه ریزیهای مربوط به جوانان مطرح نموده و خواستار توجه به آنها شدند.
همچنین توجه به فرهنگ قرآنی باعث تقویت استحكام جامعه و منزه شدن جوانان و پایداری خانواده ها خواهد بود، تهیه اطلس در امور مختلف شهریزد توسط سازمان رفاهی تفریحی شهرداری در حال حاضر، استفاده ازGIS در امور جوانان ، توجه به اولویت اشتغال برای پسران با توجه به مسئولیت آنها در خانواده ، تربیت جوانان به صورت فنی و آچاربه دست ، توجه در برنامه ریزی ها به برنامه های كوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ، لزوم حفظ حرمت خانواده ها و بزرگترها توسط جوانان و تاثیر مدیریت صحیح درخانواده ها و نیز رشد و هدایت جوانان از دیگر موارد پیشنهادی بوده است.

یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا